Dolce&Gabbana - o značce
26.03.2011 16:59
Dolce&Gabbana
Poté co se budoucí návrhářská dvojice seznámila v jedné milánské návrhářské kanceláři se v roce 1982 Domenico Dolce a Stefano Gabbana, rozhodli otevřít své vlastní návrhářské studio.
Prvních pár let strávili tvořením elastických materiálů a komplikovaných kombinací knoflíků a kravat, avšak bylo to během výletu do Sicílie v roce 1987, kde se objevila prozřetelnost a ukázala jim správnou cestu. Objevila se ve formě sicilské ženy, nahé pouze s černých šátkem pózující na fotografii palermského časopisu Piazza Politeama. Pomohla jim vytvořit vizi, kterou chtěli zobrazit - soudobě znázorňující syrovou smyslnost, vášeň, sílu a důstojnost.
Postupem času získávali větší oblibu a přitom stále pilně pracovali na vývoji stylu, který byl soudobě smyslný a prostý. V roce 1985 byli vybráni, aby představili svou práci na Milánském módním týdnu v kategorii "Nový talent". Tisk stejně jako nákupčí chválili splynutí nevázaného romantismu a mužských křivek. To nejzajímavější na vzestupu značky Dolce&Gabbana bylo to, že největší vzestup se udál v období recese, kdy ctižádostiví návrháři padali jako mouchy a italští giganti - Armani, Versace a Ferre - byli již zavedeni. Se středozemní ženou jako svým sjednocujícím tématem vytvořili kolekci jaro/léto S88, která zdůrazňovala ženskost a upustila od silných obleků a lačně se naklonila ke smyslně, pozemskému oblečení.
Brzy se osobnosti jako Madonna, Nicole Kidman či Demi Moor začaly scházet před jejich dveřmi. Během další dekády pokračovali Dolce & Gabbana v expanzi své značky, v roce 1990 zahájili pánskou kolekci, následoval dámský parfém, mladá a dravá řada D&G, koupelová a do
mácí kolekce a doplňky...